בחן עצמך: האם אתה רוצה קידום?

נחסמתי כבר בכל מקום: בלי השיתוף שלך כעת - אין לנו סיכוי!

 

אנו חיים בעידן שמקדם הישגיות כמעט בכל מחיר. על עובד מן השורה מופעלים לא מעט לחצים חברתיים וארגוניים, אשר גורמים לו לחתור לקידום גם כשאינו באמת רוצה בכך. לא חסרים עובדים שטוב להם בתפקידם הנוכחי, אבל חותרים לקידום מהסיבות הלא נכונות. זהירות: זה יכול להיגמר בבכי.

קחו לדוגמא את א', שמרוצה מהעבודה, שבע רצון מהמשכורת, מבלה זמן עם המשפחה ומקדיש זמן לתחביבים שפיתח עם השנים. א' אינו העובד השאפתן ביותר בחברה, וזה לגיטימי לחלוטין. עם זאת, עמיתיו לעבודה לא מפסיקים לבחוש באפשרויות הקידום השונות בחברה, וגם חבריו הקרובים חותרים לעמדות ניהול, איש איש בעבודתו. זה יוצר עליו לחץ, והוא עלול לחשוב שמשהו אצלו לא בסדר. הלחץ יכול לגרום לו לחתור לקידום, ולהגיש מועמדות למשרה שהוא לא באמת רוצה.

תיזהר במה שאתה מבקש – אתה עלול לקבל את זה

אם הניסיון להשיג קידום נובע מלחץ מהסביבה, ולא ממוטיבציה ורצון אמיתי להתקדם, הוא יתברר ככישלון, שיבוא לידי ביטוי באחת משתי דרכים –

לחץ. א', שנהנה עד כה במקום העבודה, עבר לתפקיד בכיר יותר, עם משכורת גבוהה יותר אך גם עם לחץ ואחריות. הוא הקריב את הרצון לחזור הביתה בשלום, לטובת לחץ בעבודה שעלול לגרום לו להישחק די מהר.

אני לוזר? אם א' ייכשל בתפקיד הבכיר שאליו הגיע, התדמית שלו בחברה תיפגע קשות. לפני הקידום ביצע את עבודתו נאמנה, גם אם לא בצורה מבריקה, וכעת הוא נתפס כלוזר, אחד שאי אפשר לסמוך עליו. בסופו של דבר, גם אם יועבר לתפקיד אחר, ההערכה שרוחשים לו בחברה תיפגע, ובתסריט הגרוע ביותר הוא עלול למצוא עצמו בחוץ.

 

קידום? לא תודה, בוס

ולפעמים הלחץ להתקדם הוא פנים-ארגוני, לאחר שהחברה לא מוצאת את האדם המתאים ונכנסת ללחץ. במצב זה, היא עשויה לחפש מישהו ותיק בארגון שייקח על עצמו את התפקיד. אם אין לכם עניין בכך, אמרו זאת ישירות לממונה עליכם, אך עשו זאת בחוכמה: הפגינו מחוייבות לסייע באופן זמני לכל מנהל שיגיע, אך אל תקחו על עצמכם את התפקיד. אם תקבלו משרה שאינכם רוצים בה, בסופו של דבר גם אתם וגם הארגון תיפגעו.

הצלחה בעבודה לא באה לידי ביטוי אך ורק בקידום. עבור חלק מהעובדים, הצלחה בעבודה היא סיפוק, שביעות רצון מהתפקיד, ומספיק זמן פנוי להקדיש לדברים אחרים. המאה ה-21 מקדשת דינמיות והישגיות, וטוב שכך – עבור אלו שבאמת שואפים להגיע לצמרת. אם טוב לכם בתפקיד הנוכחי, היו חכמים, אל תתפתו, ושמרו על המעמד והמוניטין המקצועיים שצברתם. בסופו של דבר, כל ארגון זקוק לאנשים שטוב להם ברמה האישית והמקצועית. כמו בצבא, גם בעסק אי אפשר שכולם יהיו גנרלים – צריך גם חיילים מן המניין כדי לנצח במערכה.


נחסמתי כבר בכל מקום: בלי השיתוף שלך כעת - אין לנו סיכוי!
רוצה לדעת כשמישהו הגיב לך או בכלל? הקלק/י פה ואני אודיע לך במייל (ניתן גם לבטל פה בכל עת)
אורית-קלייר, שלחי אלי הודעה כש:
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
הקלק לתגובות! מתה לדעת מה חשבת!x