זו לא תחפושת – זה פורנו!

נחסמתי כבר בכל מקום: בלי השיתוף שלך כעת - אין לנו סיכוי!

פורים משקף את מעמדה הנחות והמוחפץ של האישה – על ידי הנשים עצמן!

מאת אורית-קלייר   ארזי, מנכ"ל BossProblem

ראיתם את התחפושות של הנשים בפורים הזה??? ממש לא משמח ומבדח אלא דווקא מדכדך ביותר, בראייה פסיכו-סוציולוגית כוללת. כאילו לא די בצביעות החברתית – והנשית בפרט – העולה מלהיטות המעבר המיידי מיום האשה לטקס מלכת היופי הפתטי (שלא יאמן שעוד מתקיים בימינו) ולשבוע האופנה המסרס (בשני המקרים נשים מוכיחות את כל הסטראוטיפים הגרועים ביותר עליהן), הרי שההזנייה של דמות האשה הנורמטיבית לכיוון הפורנו ממשיך ביתר שאת. ועל ידי מי? כרגיל, על-ידי הנשים עצמן!

אותן נשים שאך שבוע/יים קודם לכן נשאו על נס את כעסן על השכר הלא-שווה להן ולגברים בשוק העבודה. וכרגיל – הן אינן רואות / מבינות / מכירות בקשר בין הדברים. מדהים.

בכוונה אני עוזבת בצד כרגע נערות צעירות, שהן חלק עצום מהעניין, אבל נניח לרגע שיש להן "תירוץ" בדמות הורמונים משתוללים (אם כי גם הוא אינו מסביר הכל). ונעזוב לרגע אפילו את הילדות הקטנות אצלן כל תחפושת הכי בנאלית עוברת סקסיזציה (מלכת אסתר? כן, אבל "סקסית" – והן בכלל לא יודעות מה זה). אני מתמקדת בפוסט זה דווקא בנשים. נשים מכל גיל, עדה, השכלה, מקצוע ומעמד סוציו אקונומי. הן, המצביעות בבחירות, הממלאות את שוק העבודה, בעלות ניסיון חיים ואישיות מגובשת, האמורות להוביל את השינוי החברתי הנדרש, כמו גם להנחיל אותו לבניהן ובנותיהן, הן נוהגות כאחרונות בנות הטיפש-עשרה, רק ללא התירוץ ההורמונלי המתפרץ.

הרשת מלאה פרסומות לתחפושות לנשים (לינקים בסוף הפוסט) והמכנה המשותף בין כולן הוא הפורנוגרפיזציה של ה-כ-ל! יתירה מכך, אין הבדל ממשי בין התחפושות השונות. הן וריאציות לא יצירתיות במיוחד על נושא אחד, ואחד בלבד: בגדים תחתוניים מן הסוג הפתייני (lingerie) והמיני הבוטה. הלנז'רי, שהוא סופר לגיטימי וכיפי לחדר המיטות, הפך לסטנדרט של לבוש המסיבות וכעת גם התחפושות. הוא חושף חזה (רצוי גדול ומנותח), מצריך רגליים שלרוב הנשים אין ללא פוטושופ, וכובל במחוכים מהם נשות העולם נאבקו להיחלץ כבר לפני מאה.

גם אם האישה בוחרת להיות בעלת עוצמה, יחסית, אתם יודעים מה האופציות שלה?אז ככה: או מכשפה (!) או כאילו-סופר-וומן כגון טייסת / אסטרונאוטית / רופאה / מנכ"לית, ובלבד שבגרסה החושפנית/פורנואית שלה: מיני גבוה מאד, ביריות וגרביונים-מעל-הברך, חולצה הדוקה עם חזיית פוש אפ וכד'. העיקרון ברור.

סופר וומן ההיא, מהקומיקס/טלויזיה, היא ה-מודל לדואליות המסרסת ומבלבלת נשים: את כביכול עוצמתית אך רק אם את במקביל דוגמניות-על עם קימורי פורנו. לכך מצטרפת דמות ה"מעודדת" (משהו שהוא בכלל זר לתרבות בארץ ויובא מארה"ב) שהיא הדוגמא הקלאסית  להחפצת נשים על פי סטנדרטים גבריים של מהו "סקסי". ולקינוח מצטרפים שלל המקצועות המסורתיים עם הטוויסט הפורנו-ברבי של ימינו:  אחות או French maid אך בסטיילינג של סרטי פורנו ומסיבות רווקים.

כל העובדות האלה כשלעצמן אולי עוד יכלו להיות מוסברים, בכוח, בשלל תירוצים פסאודו-פמיניסטים על girl power אעלק, אבל גם הטיעונים המופרכים הללו מתנפצים כשפשוט משווים את תחפושות הנשים הללו לתחפושות הגברים. בדיוק כמו בקליפי המוזיקה – ולא רק ראפ, אלא גם לגמריי מיינסטרים – הגברים לבושים לחלוטין. זה מה שהופך את ההפשטה של הנשים, ל-לא-מקרה אלא, להחפצה של ממש.

וכתמיד, הסקסיות הגברית אינה תלויה דווקא במעלות פיזיות טמירות, אלא בביטחון העצמי, ב title המקצועי, בצעצועים-שניתן-לקנות-בכסף (דירה, מכונית, בגדים, תכשיטים, חופשות בחו"ל). כך, גם גברים דוחים בכל קנה מידה חיצוני מקובל, קנה מידה שהיה מחיל סנקציה חברתית נוראה עליהם לו היו נשים ("ראית איך היא נראית? מי יסתכל עליה בכלל?"), זוכים בקלות במיני trophy wives מנותחות ונראות גרוטסקי. למה? כי מה שקובע אצל גברים הוא לאו דווקא המראה החיצוני, אלא העוצמה הנובעת מהישג עסקי-מקצועי-פוליטי-כלכלי.

ומי משתפות עם כל זאת פעולה ונוהגות כאילו כך הם הדברים באופן טבעי, נכון ונטול יכולת שינוי? נכון: הנשים.

אז אחותי, אם את חשה "סקסית" רק כשאת חשופה במודל פורנו-ברבי, בדקי את עצמך והביני: את עצמך מכשילה את עצמך ואת כולנו, בשוק העבודה ובחברה בכלל! את חייבת להחיל על עצמך מדדים נוספים, אחרים, של סקסיות: אשה סקסית היא אישה היוצרת את מהותה, התנהלותה ואישיותה באופן העושה אותה עוצמתית, עצמאית ומצליחה! ולא בהתמכרות חולנית להחפצה גופנית עצמית. ורק ביום בו סקסיות נשים (שמחוץ לחדר המיטות) תהיה כזו – רק אז תתחיל הדרך לשיוויון אמיתי בין המינים, בכל התחומים.

נקודה למחשבה.

תמונות ממחישות מאד של תחפושות – מהארץ ומחו"ל:
לגברים
http://www.shoshi-zohar.co.il/shoshi-zohar/content.asp?cat=118
לנשים
http://howcool.com/department/41/costumes
http://www.shoshi-zohar.co.il/shoshi-zohar/content.asp?cat=117
https://www.brurya.co.il/#
http://www.2all.co.il/Web/Sites4/costumesforall/PAGE2.asp


נחסמתי כבר בכל מקום: בלי השיתוף שלך כעת - אין לנו סיכוי!
רוצה לדעת כשמישהו הגיב לך או בכלל? הקלק/י פה ואני אודיע לך במייל (ניתן גם לבטל פה בכל עת)
אורית-קלייר, שלחי אלי הודעה כש:
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
הקלק לתגובות! מתה לדעת מה חשבת!x