לקוחות הוט? מגיע לכם!

נחסמתי כבר בכל מקום: בלי השיתוף שלך כעת - אין לנו סיכוי!

הצרכן הישראלי הוא אוטומט-קניות בכיין, חסר אחריות אישית וחסר עמוד שדרה. בברלין זה לא היה קורה ואין לזה שום קשר לממשלה

מאת אורית-קלייר  ארזי מנכ"ל BossProblem 

אתם לקוחות הוט ומקבלים שירות מחפיר? מגיע לכם! ידעתם את הדיל כשהצטרפתם: מחיר זול עבור "טריפל" או כל חבילה אחרת, בתמורה לשירות נחות, מקומם, שקרי ומבזה. אין לכם למי לבוא בטענות פרט לעצמכם.

אז נכון ש"הוט" היא האשמה הראשונה והראשית.
ונכון שהמדינה, דרך הרגולטור, נרדמת בשמירה גם בנושא זה, כבכל שאר הנושאים הרי הגורל המשפיעים על מצבנו הכלכלי.
ונכון שוועדת הכלכלה שהתכנסה השבוע לדיון בנושא היא רק סטטיסטית נוספת בריטואל הקבוע של ראשים מדברים, תפיסת כותרות, ומיסמוס אימפוטנטי של תפקידה הסטטוטורי (נתנו להוט ארכה עד סוף השנה. למה? לא הספיקו כל שנות הסבל השירותי עד כה? לא די בשלל העדויות הקיצוניות שכבר נאספו? ניתן היה להפעיל את הפרוצדורה המשפטית הנדרשת להשעיית רישיונה לאלתר. זה כבר היה מקפיץ את משקיעיה לשינוי מיידי ורדיקאלי. אבל בשביל זה צריך ביצים ו…היי, אנחנו הרי מדברים על פוליטיקאים.)

א-ב-ל, האם באמת תעזו לטעון שאתם קורבנות תמימים? שלא יכולתם לדעת? שאתם מופתעים? שפעלתם מתוך צרכנות נבונה בכל שלב שהוא של ההתקשרות עם "הוט"? בואו נראה.

– מי נותן ל"הוט" את הכוח העסקי שלה? אתם. ע"י בחירה בהצטרפות למנוייה וביצוע הוראת הקבע בכרטיס האשראי שלכם.
– מי בחר להתחבר ל"הוט" לאחר מעל עשור (!) של עדויות שירות קשות ועקביות (פרט לתקופה קצרה של שיפור-מה בדרך)? אתם.
– מי יכול להתנתק בכל רגע נתון בפקס/מייל/דואר רשום ולהפעיל בכך אוטומטית את ה"חוק להתנתקות משירותים מתמשכים" (בתוקף מאז 2008) המחייב את הספק לנתק אתכם ובכל מקרה להפסיק לגבות תשלום, בתוך המועדים הקבועים בחוק? אתם.
– מי יכול, בגיבוי אותו חוק, לבטל את הוראת הקבע לספק לאחר שבקשתו להתנתק לא כובדה? אתם.
– מי יכול לתבוע בבימ"ש לתביעות קטנות ולקבל פיצוי, ללא הוכחת כל נזק, של עד 10,000 ₪? אתם.
– מי יכול לדרוש באותה התביעה, ולקבל בחסות אותו החוק, בנוסף לפיצוי הנ"ל, גם החזר כספי מלא על חיובים למן המועד בו היה על הספק להפסיק לחייב אתכם? אתם.
– ומי מכם עושה את זה? אף לא אחד מכם.

וזו, גבירותי ורבותי, קהל נכבד, על רגל אחת, התורה כולה. קיצור תולדות הזמן של הצרכנות הטיפשה הישראלית הקלאסית כנגדה אני יוצאת שנים וחוטפת על הראש מכל קורבנות השירות האומללים שיודעים להאשים את כל העולם כולו (והוא באמת אשם) אבל לא לקחת ולו מינימום של אחריות אישית למצבם הצרכני. בל נשכח גם, שקפיטליזם חזירי מתאפשר, בעיקר, לנוכח טיפשות צרכנית!

ואכן, אין כמו יחסי הוט-לקוחות כדי להמחיש את האבסורד הצרכני הישראלי שכל כולו זעקות שבר, בכי, נהי, אכלו-לי-שתו-לי, הצילו, הרצפה עקומה. וזהו.

המתקדמים גם יקלידו טוקבקים נזעמים בפייסבוק. או גם פה למטה. העילויים ממש אפילו יפיצו עצומה או יפתחו קבוצה בפייסבוק. או בוואטסאפ. ה-ממש-ממש-מהפכנים-נועזים-עם-סכין-בין-השיניים, המוכנים לעלות על בריקאדות, יופיעו להפגנה.

אבל אף לא אחד מכם יעשה את הצעד הפשוט, המיידי, המתבקש, הבסיסי והיחיד שהוא לגמרי לגמרי לגמרי בשליטתו של הלקוח, ללא קשר לגודל ולעוצמת התאגיד שמולו. הצעד שיכריע כל ספק שירות נבזה ויוריד אותו על ברכיו בתחינה: להפסיק לקנות!

וזה נכון לא רק לגבי "הוט". זה נכון תמיד, מול כל ספק, בכל תחום (שאינו מונופוליסטי). אבל המציאות מוכיחה שוב ושוב, כמו בקוטג' ובגבינת "עמק", ובמילקי ובבמבה – הצרכן הישראלי הוא אוטומט-קניות בכיין, חסר אחריות אישית וחסר עמוד שדרה, שדבק בהרגליו הקדומים כאילו היה כוכב בפרסומת לסופר גלו.

הוא פוזל לאחיו שמעבר לים ומתקנא במעמדם הצרכני הנעלה, אבל שוכח שהם הביאו את הטוב על עצמם בדיוק כפי שהוא מביא את הרע על עצמו. צרכנות נבונה בכל שירות, בכל חו"ל, שכל כתב צרכנות מתחיל מצטט, נבנית על התנהגות צרכנים. לא על דיבור צרכנים. "מחאה", כשקורית, מתבטאת בעצירה מיידית, ברורה ומוחלטת של קנייה. וזה עובד כמו קסם. אפילו לא צריך רגולציה הדוקה במיוחד. כמה פשוט: לא קונים. מתנתקים. במקרה הצורך – תובעים וזוכים אוטומטית על-פי חוק.

במקרה הטכנולוגי, בוודאי ובוודאי שכבר אין כל תירוץ. לא צריך כבלים ולא צריך לוויין. הכל נמצא ברשת. הרבה בחינם ועוד יותר הרבה בתשלום, שהוא זעום לעומת המנוי החודשי הנוכחי שאתם משלמים. ואפשר גם לחבר כבל מחשב פשוט מהמחשב לטלוויזיה כדי לקבל את חווית הצפייה במסך גדול. זה רק מצריך סוויץ' קטן בראש.

אבל הצרכן הישראלי מוכיח שוב ושוב, ו"הוט" היא רק הדוגמא העדכנית, אך בשום אופן לא הראשונה ובטח לא האחרונה, שהוא תמיד תמיד יעדיף להידפק ולהתבכיין, מאשר לשנות את התנהלותו. פלא ש"הוט" אינה הראשונה ובטח לא האחרונה?

חוק ברזל בעסקים, כמו גם ביחסים בין בני אדם בכלל, הוא: מתייחסים אליך כפי שאתה מאפשר שיתייחסו אליך. יורקים עליך, אתה יודע שזה לא גשם, אבל אתה מחפש מטריה ומתלונן ליצרניתה על-כך שלא נפתחה כראוי במקום פשוט לזוז? ימשיכו לירוק עליך.

ואתם? תזוזו או תחפשו עוד מטריה? נתוני ההצטרפות/נטישה של "הוט" מתפרסמים מידי תקופה. אני מחכה לראות.


נחסמתי כבר בכל מקום: בלי השיתוף שלך כעת - אין לנו סיכוי!
רוצה לדעת כשמישהו הגיב לך או בכלל? הקלק/י פה ואני אודיע לך במייל (ניתן גם לבטל פה בכל עת)
אורית-קלייר, שלחי אלי הודעה כש:
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
הקלק לתגובות! מתה לדעת מה חשבת!x